2014. szeptember 7., vasárnap

Lecsó

Ezt az ételt otthon sohasem ettem meg. Párszor megkóstoltam, majd azt mondtam, hogy köszönöm, nem. Itt viszont a kollegáimat vártam lakásavatóra, s szerettem volna magyar ételt csinálni, amit nem ismernek. Így lett lecsó, persze ausztrál zöldségekből (kevésbé puha, nem túlérett verzió, mert az nem kapható és tv paprika sincs a boltban).
Az alábbi mennyiség készült, de mivel a két nagyobb edényem foglalt volt, kisebb verzióban kellett készítenem, kb 6 körben.

Hozzávalók (kb 10-12 főre):
  • kb 700 g sárga kaliforniai paprika
  • kb 800 g piros kaliforniai paprika
  • 2 kg paradicsom
  • 1 kg hagyma
  • olaj
  • só, bors

Elkészítés:
  • A paprikát, paradicsomot, hagymát felkockázzuk.
  • Az olajat (összesen kb 4-5 dl-t használtam el) felhevítjük, a hagymát üvegesre pároljuk, majd hozzáadjuk a paprikát és paradicsomot. Összekeverjük, kevés vízzel felöntjük (nem kell ellepnie), ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd fedővel lefedve kb 20 percen át pároljuk.
  • A második fázisban került bele a hús, nálunk a felébe virsli, felébe nagyon csípős kolbász, ezt belekeverve még kb 10 percig főzzük.

Nálam a cél az volt, hogy a zöldség levet eresszen, kissé összeessen, de szétessen, felismerhető maradjon, de legyen egy finom szaftja.

Kollegáknak ízlett, s mivel sok maradt, másnap még pár barátot is áthívtunk, akik szintén megdícsérték, s mondták, hogy tartsam meg a receptet :)

Zsolttól 8,5-9 pontot kapott, a kollegákat nem kérdeztem, mert nem lett volna összehasonlítási alapjuk :)