2013. december 29., vasárnap

Baconbe tekert almás husi

Ez az étel még valamikor december elején készült, s elfelejtettem elmenteni a forrását, bocsánat érte. Viszont kijelentem, hogy nem én találtam fel a receptet, nem akarom senkitől ellopni a dicsőséget.

Hozzávalók (kb 8 főre):
  • 1 kg csirkecombfilé
  • kb 4-5 közepes alma
  • kb 30 dkg bacon
  • fűszerek: tárkony, majoranna, bors, só
  • olaj

Elkészítés: 
  1. A húst megmossuk, félbe vágjuk, vagy ha nagyok, akkor harmadoljuk, majd befűszerezzük.
  2. Az almát vékony cikkekre vágjuk.
  3. A sütőt előmelegítjük kb 180 fokra (légkeveréses sütőnél), egy tepsit picit kiolajozunk.
  4. Minden filédarabhoz hozzáteszünk 1-2 szelet almát, majd körbetekerjük baconnel, majd elhelyezzük a tepsiben. Ha marad még alma, azt beszórhatjuk a tekercsek közé.
  5. Sütőben fóliával letakarva 30 percig sütjük, majd fólia nélkül még kb 15-20 percig.

Rösztivel tálaltam, amit fagyasztva vettem. Otthon a rösztivel az volt a bajom, hogy mindig csöpögött az olajtól, de az itt kapható verziót lehet olaj nélkül sütőben sütni, így nem üli meg az ember gyomrát.

A bacon ellenére könnyű étel, ez is 7 pontot kapott.