2013. december 29., vasárnap

Linzer

És otthon nincs karácsony linzer nélkül, hát itt is kell lennie... Csak azt felejtettem el, hogy nem véletlenül kell hűtőben pihentetni a tésztát, s "hideg" kézzel dolgozni vele gyorsan... de a lényeg, hogy szenvedve ugyan, mégis készen lettem még akkor is, ha a melegben hamar elkezdett szétesni a tészta :)

Eredeti recept itt, én dupla adagot csináltam kapásból.

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 db tojássárgája
  • 1 csomag vaníliás cukor (nálam 7 dkg kristálycukor + 1 teáskanál vanília esszencia)
  • 0,5 citromból nyert citromhéj
  • 1 teáskanál sütőpor
  • lekvár
 Elkészítés:
  1. Először a száraz alapanyagokat, így a lisztet, porcukrot, vaníliás cukrot, sütőport és a citromhéjat összekeverjük, majd gyorsan belemorzsoljuk a vajat (ami itt azt jelenti, hogy még mielőtt elolvadna). Végül hozzáadjuk a tojássárgát, és jól összedolgozzuk - na itt segített a meleg, mert könnyebb volt összedolgozni.
  2. A tésztát fóliába csomagoljuk, és 1 órát hűtőben pihentetjük (s ha 35 fokban csinálod, akkor 5 perc alatt felmelegszik a hűtés után).
  3. A tésztából levágunk egy darabot, porcukorral hintett deszkán fél cm vékonyra nyújtjuk. Linzerkiszúróval formára szaggatjuk, és sütőpapírra sorakoztatjuk, távol egymástól, mert dagadni fognak.
  4. Előmelegített sütőben, 150 fokon, légkeveréses fokozaton 10 percig sütjük.
  5. Nagyon óvatosan kiszedjük a tepsiből, s hagyjuk picit hűlni, mivel frissen szinte azonnal széttörik.
  6. A sütiket baracklekvárral összeragasztjuk.
  7. Végül porcukrot szitálunk a tetejére.
Mivel nincs gyűszűm, így nem tudtam lyukas formákat vágni, ezért a kisebb és nagyobb formákat ragasztottam össze lekvárral.

Fél nap után megkeményedett, s már kevésbé tört, egy nap után pedig szépen elkezdett felpuhulni.

Nagyon finom, csak melegben tényleg nehezebben készíthető el. 
7,5 pontot kapott, a kollegáim pedig nem hitték el, hogy én csináltam, s nem boltban vettem :)