2013. december 29., vasárnap

Gombás-májas-zöldborsós rizottó

Jó ideje nem sikerült már receptet feltenni, de ennek nem az az oka, hogy éhezünk, hanem mert
  1. ismétlődnek receptek,
  2. lusta vagyok blogot írni.
Most viszont, így év végén, próbálok rendet rakni mindenfelé, így a blogírást is be kell pótolni. Jön az érdekes kihívás: a fotók alapján megpróbálok rájönni, mit is főztem, s mi is  volt a recept :)

Még novemberben készült a rizottó, felhasznált recept itt:

 Hozzávalók (nálunk kb 6-7 adaghoz):
  • 2 bögre rizs (rizottónak való, nálam az Aldiból származó Arborio rizs)
  • 1 l alaplé (azaz 3-4 csirkehúsleves kocka vízben feloldva)
  • 30 dkg fagyasztott zöldborsó
  • 40 dkg gombakonzerv
  • 60 dkg csirkemáj
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • fűszerek: petrezselyem, bors, só
  • olaj

Elkészítés:
  1. Elvileg a májat meg kellene tisztítani, de itt már megtisztítva lehet kapni, ez a lépés nálam kimaradt.
  2. A májat forrásban levő vízben meg kellene főzni, majd felkockázni. Ez nálam fordítva történt, mivel fagyasztottuk a májat, s kiolvadás közben elkezdett szétesni. Szóval a májat, feldaraboltam,  forrásban levő vízben 3-4 perc alatt megfőztem, majd lecsepegtettem.
  3. Feldaraboltam a gombát és a hagymát.
  4. A hagymát kb 3 percig pirítottam olajon, majd hozzáadtam a feldarabolt fokhagymát (nincs még fokhagymanyomóm), s pároltam pár percig.
  5. Hozzáadtam a hagymához a rizst, összekevergettem, majd felöntöttem az alaplével. Sóztam, borsoztam, petrezselymet adtam hozzá, majd felforraltam.
  6. Hozzáadtam a borsót, gombát és a májat, elkevertem, s fedő alatt kb 25 percig főztem.
  7. Amikor már csak kevés lé volt rajta, közepesen megpuhult a rizs, újrafűszereztem, majd lekapcsoltam a villanytűzhelyet, s hagytam még fedővel állni a meleg platnin 10-15 percig.

Finom lett, nem száradt ki és nem is lett túl leveses. Nekünk ízlett, s emlékeink szerint 7 pontot kapott.