2013. december 29., vasárnap

Csirke tagine/tajine

A tagine egy észak-afrikai származású étel, de szerintem annak, amit én csináltam maximum csak a nevében van hozzá köze.

Eredeti recept itt, miután nagy nehezen újra megtaláltam.

Hozzávalók (kb 6 főre):
  • 1 kg csirkecombfilé
  • 3 evőkanál chermoula fűszerkeverék vagy paszta - lásd alább
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 citrom
  • 100 g blanzsírozott mandula
  • 140 g zöld oliva
  • 250 ml csirkeleves alaplé (1 kocka + víz)
  • kuszkusz a tálaláshoz
 Hozzávalók a chermoulához:
  • 1 kávéskanál őrölt kömény
  • 1 kávéskanál őrölt koriander
  • 1/2 teáskanál őrölt édes paprika
  • fél bögre (125 ml) friss petrezselyem levél
  • fél bögre friss koriander levél
  • 1 piros chilli paprika
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál olaj
  • 2 evőkanál friss citromlé

Chermoula elkészítése:
  1. A köményt, a piros paprikát és az őrölt koriandert egy kis edényben, alacsony hőfokon kb 1 perc alatt felmelegítjük állandó kevergetés mellett. Csak addig kell melegíteni, amíg el nem kezd illatozni.
  2. A chilli paprikát kimagozzuk, kivágjuk az eret.
  3. Az olaj és a citromlé kivételével mindent beteszünk a robotgépbe (nálam botmixerrel készült), s felaprítjuk. A végén hozzáadjuk a citromlevet, s az olajat, s annyira összedolgozzuk (még tovább aprítva az összetevőket), hogy egy pürés állagot kapjunk).

    Ebből a mennyiségből kb a recepthez szükséges 3-4 evőkanál fűszerkeverék készül el.
    Elvileg lehetne a chermoula-t kapni boltban, de én nem találtam sehol, ezért álltam neki én elkészíteni

Tagine elkészítése:
  1.  A csirkecombfiléket felezzük, harmadoljuk.
  2. A vöröshagymát és a citromot felszeleteljük, a fokhagymát is apróra daraboljuk.
  3. Ha nem kapunk tisztított mandulát, akkor először a héjától megtisztítjuk, utána blanzsírozzuk (forró vízbe dobjuk kb 1 percre, majd hideg vízzel gyorsan lehűtjük).
  4. A csirkét megforgatjuk kb a chermoula keverék felében.
  5. Olajat hevítünk közepes hőfokon, majd a hagymát és fokhagymát megpirítjuk benne 2-3 perc alatt. Félretesszük.
  6. A csirkét forró serpenyőben előpirítjuk, mindkét oldalán kb 2-3 perc alatt. 
  7. A megpirított csirkét hozzáadjuk a hagymához, majd hozzátesszük a citromot, a mandulát, az olivát, a csirke alaplevet és a maradék fűszerkeveréket.
  8. Felforraljuk, majd alacsony hőfokon, lefedve főzzük-pároljuk kb 20 percig vagy amíg a csirke meg nem fő. 
  9. Kuszkusszal tálaljuk (ezt a dobozán található leírás alapján készítettem, s mivel márkánként változó, ezt nem írom le.

Nagyon érdekes ízvilág keletkezett, ráadásul elsőre könnyűnek tűnik az étel, de evés után az ember megérzi, hogy a kuszkusz még terjeszkedik a gyomrában :) 7,5-8 pontot kapott.