2013. október 19., szombat

Kukoricás-póréhagymás-tejszínes csirke

A mai ebédhez a receptet egy ausztrál oldalon találtam.
A "creamy chicken", azaz krémes (általában tejszínes) csirke itt elég sok formában megtalálható - pitékbe töltik, leves verziója van, én most rizshez készítettem.

Eredeti recept itt, persze angolul. Én egy picit módosítottam rajta...

Hozzávalók (kb 4 főre):
  • fél kg csirkemellfilé
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 1 szál póréhagyma
  • 2-3 dl tejszín
  • kb 200 g konzervkukorica
  • 1 db csirkehúsleves kocka
  • só, bors
  • olaj
  • víz
  • liszt

Elkészítés:
  1.  A csirkét felkockázzuk, a vöröshagymát apróra vágjuk, a póréhagymát felkarikázzuk.
  2. A csirkedarabkákat lisztbe forgatjuk, majd olajon világosbarnára sütjük. (Érdemes lábossal dolgozni. Én serpenyőben kezdtem, de át kellett tennem nagyobb edénybe.)
  3. Ha már megbarnult picit a csirke, hozzáadjuk a hagymát és a póréhagymát, összekeverjük, s kb két percig főzzük.
  4. A csirkehúsleves kockát 3 dl vízben feloldjuk, hozzáadjuk a csirkéhez, majd összeforraljuk.
  5. Levesszük a hőt takarékra, hozzáadjuk a kukoricát, s lefedve kb 10 percig pároljuk. (itt kicsit zavarban voltam, merthogy a recept szerint "simmer uncovered", azaz pároljuk fedő nélkül.)
  6. Hozzáadjuk a tejszínt, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd kevergetve még kb 5-10 percig főzzük, amíg krémes állaga nem lesz.
Nagyon finom lett, s nagyon hamar elkészül - kb 30 perc után már tálalható.
7,5-8 pontot kapott.