2013. október 27., vasárnap

Újabb fajta mustáros-mézes csirke krumplipürével

A mai napra ismét valami újat szerettem volna, de mivel vásárolni is kellett menni, ezért gyorsabban elkészíthető ételt kerestem.

Újra ausztrál oldalon receptet használtam, az eredeti recept itt megtalálható.
Kicsit módosítottam az arányokon, illetve zöldhagyma helyett póréhagymát használtam, mivel múlt hét végéről még volt itthon maradékként.

Hozzávalók (4 főre):
  • 2 evőkanál dijoni mustár
  • 2 evőkanál egészmagos mustár
  • 2 evőkanál méz
  • 1 evőkanál ecet
  • 1 kg krumpli
  • 2 dl tej
  • 125 g konzervkukorica
  • 1 póréhagyma
  • 3 evőkanál olaj
  • 600 g csirkemell
  • kb 200 g zöldbab
  • só, bors
Elkészítés:

Krumplipüré:
  1. A krumplit megpucoljuk, felkockázzuk, majd sós vízben feltesszük főni.
  2. Amikor már puha (krumplitól függ, kb 20 perc), leöntjük róla a vizet, hozzáadjuk a tejet, majd összetörjük, pürésítjük.
  3. A póréhagymát kis darabokra felvágjuk, s a lecsöpögtetett kukoricával együtt hozzákeverjük a krumplihoz.
  4. Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint.
Hús:
  1. A csirkemellet szeletekre vágjuk, majd forró olajon serpenyőben mindkét felét elősütjük kb 4-4 percig.
  2. Rámerjük a mustáros szószt a szeletekre, s még kb 4-5 percig sütjük, közben forgatjuk.
  3. Tálaló tányérra szedjük, a serpenyőben maradt szósz 2/3-át a szeletekre öntjük.

Zöldbab:
  1. A babot a serpenyőben maradt szószra tesszük, átforgatjuk benne, majd kb fél dl vízzel felöntjük, fedővel letakarjuk, s kb 8 percig pároljuk.


Finom, friss étel, csak könnyű belőle túl sokat enni :)
7 pontot kapott, Zsoltnak hiányzott a csirkéről a bors.