2013. október 1., kedd

Vadas csirke

Ez a recept Zitától érkezett, mint megrendelés, szóval próbáltam a lehető leginkább tartani magamat a recepthez - persze nem sikerült, de az eredmény azért nem lett rossz.
Az eredeti recept itt található, és eléggé nagyvonalúan bánik az adagok kimérésével, úgyhogy én is ezt követtem - érzésre ment minden.

- 1 fej hagyma
- egy nagyobb csirkemell (itt ilyen gigacsirkék élhetnek, vagy nem tudom, simán volt egy fél csirkemell 400g)
- kb. 100g sárgarépa
- kb. 100g fehérrépa
- kb. 100g zellergyökér
- mustár érzésre (kb. 100 ml)
- tejföl érzésre (kb. 150 ml)
- 1 babérlevél
- kb. 1 teáskanál fokhagymakrém
- kevés olaj
- só, bors,egyéb fűszerek ízlés szerint (nálam bazsalikom volt még)

valamint "ételízesítő". Hogy ez mit takart, nem fejtettem meg, gondolom valami Kotányi vadas por vagy ilyesmi lehetett, de ez nem volt itthon. Volt viszont itthon csirkéhez való fűszersó, azzal próbálkoztam, de mivel nem tudtam, mit fog eredményezni, ezért eléggé spóroltam vele.

No és akkor jött a főzés.

1. A hagymát apróra kockázzuk és kevés olajon  megdinszteljük (naugye).
2. Rádobjuk a felkockázott húst...

Ja hogy a húst ezek szerint fel kellett volna kockázni... itt jöttem rá, hogy talán el kéne olvasni a receptet előre, mert ha nem készítem elő az alapanyagokat rendesen, akkor elég érdekes lesz az eredmény. Szóval előkészület a húst fel kell kockázni, zöldségeket szintén, botmixert előkészíteni.

2. ... és fehéredésig pirítjuk, majd megszórjuk ételízesítővel, sóval, borssal. Átkeverjük, felöntjük némi vízzel. "Gyakorlatilag úgy járunk el, mint egy pörköltnél, csak nem teszünk rá pirospaprikát". Aha, és ha én még sose csináltam pörköltet, itt mi a teendő? Kicsit összeforraltam őket, lefedtem és alacsony hőmérsékleten hagyva félretettem addig, míg a zöldségekkel foglalkoztam.
3. A zöldségeket a babérlevél kíséretében egy másik edényben kb 4 deci vízzel felteszem forrni. Amikor már felpuhult mind, akkor fogom a botmixert és pürét csinálok belőle.
4. A zöldségeket a tejföllel és a mustárral megfelelő állagú és ízű szósszá keverem. Elsőre nekem a mustár nem adta ki azt a savas erősséget, amit akartam tőle, szóval még küldtem utána érzésre, míg meg nem lett a kívánt eredmény.
5. Összeöntöm a hússal, összeforralom, miközben próbálok védekezni a mindenfelé szétrepülő szószcseppek ellen.

Én tésztát csináltam hozzá, de nyilván nokedlivel vagy knédlivel is lehet tálalni.
8 pontot kapott mindkettőnktől.