2013. július 19., péntek

Anna-féle gombás hús

Tegnap este elhatároztam, hogy megint kipróbálok egy receptet azok közül, amit Gabi küldött. Szépen átolvastam a receptet, elővettem a megfelelő húst, megfelelő mennyiségben (két adagnyi lezacskózva) a fagyasztóból, hogy mára kiolvadjon.
Ma 11 körül megnéztem a húst, kiolvadt-e már, s rádöbbentem, hogy a csirkecombfilé és a csontos csirkecomb lefagyasztva nagyon is hasonlít egymásra... :(
Receptek elő újra, merthogy van két adag kiolvasztott combfilém, s nem az kellene eredetileg...

Annától, Zsolti Anyukájától kapott receptek közül gyorsan kiválasztottam kettőt, amihez használható a csirkecomb, s  ezeket párhuzamosan megcsináltam. Az egyik ételt esszük ma (illetve még talán holnap), aztán jön a másik, ami tovább eláll :)

A két receptet két bejegyzésbe írom le, hogy ne keveredjenek össze. Elég, hogy nekem kavargott a fejem főzés közben, hogy most éppen mivel hol tartok :)

Tehát a gombás hús receptje:

A csirkecombfilét felszeleteltem, a hússzeleteket lisztben megforgattam, kevés olajon átsütöttem, majd a húst félretettem. Nem a recept szerint, de a liszt lesült az edény aljára, így mivel nem akartam kockáztatni, hogy minden leég, az edény ment a mosogatóba, újabb edény pedig a tűzhelyre.
Az edénybe kevés olajat tettem, felkockázott bacont átsütöttem benne. Vöröshagymát kockázott Zsolt, amit a baconos lábasba tettem. A hagymát üvegesre pároltam, pirospaprikát adtam hozzá, majd beleraktam a félretett húst. Egy pici vízzel kicsit pároltam, majd hozzátettem feldarabolt konzervgombát (itt is kapkodtam, s majdnem későn vettem észre, hogy egyben van a gomba :) ). Fűszereztem sóval, borssal. Amikor elfőtt a leve és a hús is megpuhult, tejföllel (amibe tettem egy kis fokhagymakrémet és vizet az állaga miatt) elkevertem. Még egy kis ideig főztem, közben még sót, borsot, bazsalikomot és petrezselymet adtam hozzá.
Kifőtt tésztával és savanyú (európai stílusú) uborkával tálaltam.

Végül a kezdeti probléma ellenére, s úgy, hogy nem is ezt akartam csinálni, finom lett,  Zsolt 9 pontot adott rá :)