2013. július 9., kedd

Tanulságos lasagne

A mai ebédre lasagne készült (és mivel sok lett, holnap is ezt fogjuk enni). 
Természetesen nem követtem semmiféle receptet, talán csak annyit, hogy tedd a tésztát tepsibe. Hát... tanulságosan sikerült. Az íze jó, csak még arányokat és sütési technikát kell javítani.

Azt tudni kell a lasagne kapcsán, hogy én életemben most csináltam először. Otthon mindig Zsolt készítette, s én nem néztem, mit csinál. Annyit tudtam, hogy milyen összetevőket szokott használni.
Most én készítettem, Zsolt közben számítógépezett, s nem figyelt rá, mit hogyan csinálok. A kérdéseimre válaszolt, csak épp nem nézett rá, hogy mi is történik :)
Szerencsére az étel ehető, Zsolt kétszer is szedett belőle, de csak 4,5 pontot kaptam rá a 10-ből.

És akkor mit is csináltam és mik a tanulságok:

Fogtam a hagymát, s legjobb tudásom szerint felkockáztam. Picit pirítottam, majd pároltam olajon, ezután hozzáadtam a darált marhahúst, sót, borsot. Ezt így addig kevergettem, pirítottam, amíg a hús szépen ki nem világosodott. Ezután hozzáadtam a szószt (bolti paradicsomszósz zöldségekkel, ízre finom), fokhagymakrémet, még borsoztam picit és bazsalikomot adtam hozzá. Ez így fedő alatt főtt kb fél órán át.
Eközben besamel mártás helyett (amit Zsolt nem igazán szeret) kikevertem a szószt, amit a felső lap tetejére akartam tenni. Ebbe került tejföl (aminek az íze jó volt, csak az állaga fura, mivel picit megfagyott a hűtő magasabb fokozatán, majd újra felolvadt), só, bors, bazsalikom, és - itt jött még a mi-van-a-hűtőben kérdés - pici fokhagymakrém, majonéz, krémsajt és Zsolt ötlete alapján egy tojás.
Ezután elővettem a tepsit, olajjal kikentem, s letettem az első réteg tésztát. Erre jött a szószos husi, újabb réteg tészta, s ezt folytattam, amíg a hús és a tészta el nem fogyott. Utolsó réteg tésztára került a tejfölös mártás, majd rá reszelt sajt. Tepsi be a sütőbe, s kb 40 perc várakozás után ez lett belőle:




Tanulságok:
1. Ehhez a tepsihez és tésztamennyiséghez nem elég a kb fél kg hús és lehet hígabb rajta a szósz, a tészta majd úgyis felveszi. Szóval legközelebb kétszer ennyi hússal és minimum kétszer ennyi mártással fogok dolgozni, s lefagyasztom az elkészült kaját...
2. Tejfölből sem elég a 300 g ehhez a mennyiséghez, legalább a kétszerese fog kelleni.
3. Ha Zsolt azt is mondja, hogy ő nem szokta alufóliával lefedni a sütés elején a tepsit, akkor is le kell fedni, mert nekem sűrűbb volt a szószom, mint ahogy ő szokta csinálni.
4. Ha az itt vásárolt tésztára az is van írva, hogy 40-45 percig süsd 180 fokon, akkor is elég a 30-35 perc vagy az alacsonyabb hőfok, mert ez a sütő nagyon erőteljesen süt.
5. Attól, hogy nem jól néz ki, még lehet ehető, csak újra kell majd vele próbálkoznom :)