2013. július 30., kedd

"Hentesborda" másképp

Ezt a recept ötletet is Annától kaptam, otthon Ő szokta készíteni. Nálunk, Anyukámnál nem nagyon szokott lenni, így eddig soha nem csináltam, s kicsit félve is álltam neki, hogy vajon Zsolt mit szól majd a végeredményhez.
Persze a receptet megint újraálmodtam - nincs itthon az összes szükséges fűszer, s Zsolt se nagyon eszi a disznóhúst, így egy hentesborda alapjaiból kiinduló, arra hasonlító étel készült.

Fogtam a csirkemellet még tegnap este, vékony csíkokra vágtam, s sóból, borsból, petrezselyemből, őrölt köményből, oregánóból és egy kevés olajból főszeres pácot készítettem - ez helyettesítette az ételízesítővel való előkészítést. A csíkokra vágott húst (egyesével) kevés Vegemite-tal (kb fél kg húsnyira jutott egy teáskanálnyi) bekentem, majd a fűszeres olajba forgattam, s hagytam ma délig pácolódni.
 Egy apróra vágott vöröshagymát olajon üvegesre pirítottam, majd hozzáadtam a húst, s majdnem fehéredésig sütöttem, amikor is hozzáadtam kb 15 dkg vékonyra szeletelt bacont (a csirkemell szárazságát egyensúlyozandó). Amikor már tényleg kifehéredett a hús, adtam hozzá még petrezselymet, őrölt köményt, pirospaprikát, s a savanyú uborka levét, valamint 3 savanyú uborkát apróra feldarabolva. Fedő alatt kb 20 percen át főztem. Végül csíkokra vágtam további 5-6 savanyú uborkát, hozzáadtam a húshoz, összeforgattam, s főztem kb még 10 percig. 
Az eredeti recept szerint még majoranna is kellene bele, illetve a végén az elpárolgott folyadékot vörösborral kellene pótolni, de Zsolt miatt ezt sem lehet :)

Miközben készült a hús, nekiálltam nokedlit is csinálni. Tésztáját még soha nem állítottam össze, otthon a szaggatásban segédkeztem nokedli szaggatóval, ami itt nincs sajnos.
A neten angol nyelvű receptet kerestem hozzá, ahol bögrében voltak megadva a mértékegységek, mivel bögrében mérő mérőedénykém van, súlyra nem tudok mérni, azt pedig szerettem volna elkerülni, hogy ráérzésre túl kevés vagy túl nagy mennyiséget készítek. Az angol receptben aranyos volt, hogy az első 12 pontban részletesen leírták, hogyan készült a nokedli, majd a 13. pont röviden: tálald paprikás csirkével :)
3 tojást egy teáskanál sóval, kb 3 dl vízzel kevertem össze, s mivel pár recept állította, hogy finomabb, adtam hozzá még egy kanál tejfölt is. Ehhez kevertem hozzá 3 bögre (kb 750 ml, súlyra nem tudom) lisztet, összedolgoztam, s 10 percet állni hagytam. Utólag belegondolva még kb fél bögre liszt elfért volna benne.
Az elkészült tésztát forró sós vízbe szaggattam kanállal, s amikor feljött a víz felszínére a tészta, szűrőkanállal kiszedtem. Leöblítettem az elkészült nokedlit, kevés olajat adtam hozzá.
Nem lett rossz, csak kicsit sűrűbb tészta kellett volna, s lehet, hogy egy picit túl is főztem, valamint kinézetre nem hasonlít a nokedlire... Ha valaki jönne errefelé, s nagyon üres a bőröndje, esetleg hozzon nekem egy nokedliszaggatót. Persze kifizetem és meg is hívom ebédre :)

A végeredmény finom lett, a húsra önmagában 7,5 pontot, nokedlivel együtt 7-et kaptam Zsolttól.