2013. július 12., péntek

Palacsinta crepe beütéssel

Szerdán sikerült a piacon találnunk egy kínai konyhai felszerelés üzletet, ahol vettünk egy közepes tepsit és találtunk palacsintasütőt is. A hely érdekessége magyar szemmel nézve, hogy a piacon, kínai üzletben vásárolt termékekre fizetéskor az ember kezébe nyomják a nyomtatott, tételes, áfás számlát. :)

Ma este úgy gondoltam, hogy ha már van palacsintasütőm, s minden alapanyagom is, akkor ismét megpróbálok palacsintát sütni. Ez kb életem harmadik próbálkozása... Évekkel ezelőtt volt egy próbálkozás otthon, egy már itt Melbourne-ben (amikor sima serpenyővel szenvedtem), s ez most.

Itt a pancake elnevezés az amerikai palacsintát takarja, az otthoni palacsintának kb a crepe felel meg. Sütés előtt ránéztem a neten, hogy a crepe hogyan készül. Persze kb 10 féle alapreceptet találtam, amikből pár dolgot át is vettem próbaképpen.

Fogtam mérőkanalaimat, s az 1 bögre/250 ml jelzésűt igyekeztem használni - az elején. 1 mérőkanálnyi liszthez adtam két mérőkanálnyi tejet, két tojást, kevés cukrot, csipet sót, pici szerecsendiót és egy teáskanál vajat. Az arányok, a vaj és szerecsendió használata jött a crepe receptekből.
A receptek gépi habverő használatát javasolják, hogy jobban összeálljon a tészta, csomómentesebb, s levegősebb legyen. Mivel ez nekem még nincs, nagy erővel dolgoztam a kézi habverővel :)
Csomómentesség elérése után hagytam pihenni kb 20 percig a tésztát, s elvileg nekiálltam volna sütni. Gyakorlatilag elkezdett besűrűsödni, így adtam hozzá még tejet és még egy kis vajat. 
A palacsintasütőt is vajjal kentem ki az első palacsinta sütése előtt, majd jött a kb egy órás sütögetés. Dobálni még nem tudom a palacsintát, s még a tökéletes formán is dolgoznom kell :)


Az íze finom lett, Nesquik porokkal ettük (kakaós, epres és banános - utóbbiakat Zsolt szereti) és kakaós mogyorókrémmel.
Erre is 8,5-es pontot kaptam :)