2013. július 6., szombat

Gabi-féle almás-hagymás-sajtos husi

Eddig a receptkérési felhívásomra ketten jelentkeztek, Gabi és Csimpi. Mindkettejüknek köszönöm nagyon!
Sajnos Csimpi receptjeit még nem tudom kipróbálni, mert se élesztőt nem találtam, se a konyhai felszereltség még nem felel meg a követelményeknek, de ígérem, ki fogom próbálni.

Gabi egyik receptjének viszont neki is álltam, mivel a tegnapi üveges tésztás bakimat helyre kellett hoznom egy jól sikerült étellel. 
Gabinak már biztos jól megy az elkészítés, én másfél órát elszöszöltem vele elsőre, de mentségem legyen, hogy tegnap pár üvegszilánk beleállt az ujjamba, s így leragasztott ujjal még nehéz a konyhában ügyködni :)

Az információ a receptről az volt, hogy Gabi Anyukájától és Nagymamájától ered, s ünnepekkor szokott az asztalra kerülni. Mivel túléltük a tegnapi ebédet, úgy döntöttem, hogy ezzel a fogással fogunk ünnepelni. Természetesen nem teljesen tudtam követni a receptet, de talán 80-90%-ban sikerült.

És akkor a hogyan is készült és milyen lett:
Arányokat nem tudok leírni, mert még nem volt semmilyen mérőeszközöm, érzésre ment a dolog, s mindent kóstolgattam :)

Elővettem kb 1 kg csirkecomb filét (mivel az egy szem tepsihez ez a mennyiség felelt meg, s jöttem rá, hogy kellene egy kisebb tepsi), felszeleteltem, s besóztam. A tepsit kikentem olaj és Vegemite keverékével. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egy nagyobb méretű tepsibe kb 3-4 késhegyni Vegemite-ot mertem tenni, mivel nagyon sós. Kellett hozzá az olaj is, mivel alapból annyira nem folyékony, hogy kikenhessem vele a tepsit. 
A tepsibe szépen elhelyeztem a húst és rászórtam (mivel még szitám nem volt, s nem tudtam rászitálni) borsos paprikás lisztet. Ezután ráöntöttem olajjal, fokhagymakrémmel és némi vízzel kikevert tejfölt (víz azért kell, mert itt a tejföl sűrű nagyon, a csomagolás szerint legalább 35% zsírtartalmú). 
A tejfölös rétegre karikáztam vöröshagymát, hámozott almaszeleteket raktam rá, majd megszórtam reszelt chedar sajttal. 
És itt jött az érdekes rész: mennyi ideig is sütöm. Az itteni sütő jobb, mint az előző lakásban levő, pl a fagyasztott pizza a 15-20 perc helyett már 10 perc alatt elkészül.
A tepsit alufóliával lefedve kb 20 percre betettem a sütőbe, majd alufólia nélkül még kb 15 percig sütöttem.
Eközben csináltam egy adag rizst. Itt a rizs édekessége, hogy nem nagyon van az otthoni előfőzött verzió. A gyors rizs mikróban készíthető, de mivel az előző lakásban nem volt mikró, rászoktam a sima rizsre. Nincs A és B rizs, csak a származási hely szerint választhatok. Szóval fél bögre sima rizst feltettem forrni 1 bögre vízzel, majd letakartam fedővel, s kb 10-15 perc után levettem alóla a hőt. Maradékhőn párolódott még kb 5-10 percig.
A husi finom puha lett, a hagyma-alma-sajt trió is kellemes ízvilágot alkotott. Ami szósz keletkezett, azt rátettem a rizsre. Szerintem nagyon jól sikerült és finom visszatérés ez a konyhába a tegnapi életveszélyes főzésem után :)




Zsolttól 10-es skálán 8 pontot kaptam, de azzal a megjegyzéssel, hogy csak azért 8, hogy lehessen esetleg még később jobb pontot is adni. :) A mennyiség persze akkora lett, hogy még kb 2 napig esszük majd...

Délután elmentünk pár dolgot vásárolni, s mivel ma sikeres volt az ebéd, s tegnap ugye eltört a fedő, így konyhai felszereléseket is néztünk. Igazából csak egy kisebb tepsit és egy edényt akartunk venni fedővel, de ezek így önállóan kb 23 dollárba kerültek volna. találtunk viszont egy 35 darabos "kezdő csomagot" (amiben a fedő nem számít külön darabnak) 29 dollárért, amit már sikerült is elhelyeznem a konyhában :) Nem mondom, hogy a legjobb minőségű darabok, de kezdésnek jó, s majd darabonként le lehet cserélni, ha tönkremegy valami benne. :)