2013. július 25., csütörtök

Bundás alma

Már tegnap is terveztem, hogy vacsorára bundás almát fogok csinálni, de Zsolt délután teleette magát almával, így vacsira már nem lehetett almás ételt készíteni.
Receptem volt Anyutól, de az az egyszerűbb verzió, s szerettem volna az eredeti recepthez közelebbivel próbálkozni.

Ma a sikeres ebéd után elkeseredtem, mert visszautasítottak egy olyan munkahelyről, ahova speciális anyagot kellett beadni, kb fél napig fogalmaztam az anyagom, s eléggé beleéltem magam, hogy ott fogok dolgozni. Hogy a kedvem kicsit jobb legyen, elindultunk a piacra almát és tojást beszerezni a bundás almához.
A kedvem nem lett jobb - egy járdaszegélyben sikeresen megbotlottam, s nagyot estem. Ami érdekes volt, hogy sokan megálltak, egy férfi rohant a kocsijához, s hozott nekem zsepit és még sokáig nézte, hogy jól vagyok-e. Ezután fogamat összeszorítva bevásároltunk, hazajöttünk, sebeimet elláttuk.
Mikor már jobban lettem, nekiálltam a bundás alma készítésének.

Három nagyobb almát felszeleteltem vékony szeletkékre - azaz felszeleteltem volna, ha a seb a tenyeremen nem fájna, így ezt Zsolt vállalta magára. A szeleteket lisztbe forgattam.
A tésztához a 3 almához kellett két tojás, három deci tej, négy evőkanál cukor és annyi liszt, hogy egy sűrűbb tészta keletkezzen (kb 20 deka). Még egy kevés fahéjat tettem bele. A lisztes almaszeleteket belemártottam a tésztába, majd forró olajban forgatva kisütöttem, lecsepegtettem az olajat róluk, s fahéjjal kevert cukrot szórtam rájuk.

Ez így leírva nagyon egyszerűnek tűnik, s találtam olyan receptet, ami szerint 25 perc alatt készen kellett volna lennem. A valóságban az almahámozás, szeletelés volt kb 15 perc, a sütés maga pedig kb egy óra, mivel kisebb edényben csináltam, hogy kevesebb olajat kelljen használnom, így viszont 3 szeletenként ment a sütés, illetve az elején kapásból kidobtam egy műanyag kanalat, mert megolvadt. :) Az olajat is kb félidőben edényestől cseréltem le, mert az almáról lecsepegő tészta is sült és égett az edényben... Az olaj pedig néha nem volt elég forró, ilyenkor kb 10 percig sült a három szelet, néha pedig már 2 perc is szinte sok volt, ha feljebb tekertem a fokozatot. Igy lett világosabb és sötétebb verzió is :)
A konyha feltakarítása és a mosogatás további kb 20 percet vett igénybe.

Végül megérte a szenvedés, 8 pontot kaptam rá, s csinálhatom máskor is, csak rá kell még jönnöm, hogy lehet egyszerűbben csinálni :)
A három almányi adagból pedig még annyi maradt, hogy holnap reggelire és vacsorára is ezt esszük.