2013. július 12., péntek

Chili con carne

Tegnap (végre) elfogyott a lasagne, mára chili con carne készült. Receptet kaptam hozzá Gabitól, illetve ezt már otthon is csináltuk régebben. Ez is olyan étel, amit én most csináltam először :)

Ahogy készült:
Fogtam ismét egy fej hagymát, felvágtam, s kevés olajon megpirítottam. Ezután jött a fél kiló darált marhahús (így holnapra is van ebédünk), megsóztam, borsoztam, s a hagymán pároltam. Amikor már kivilágosodott a hús, ráöntöttem a vízzel kikevert alapport (mivel még nincs itthon sokféle fűszer, ezzel pótoltam a chilit és a zöldfűszereket), s még adtam hozzá kb 3-4 deci paradicsomszószt. Ezt együtt főztem fedő alatt kb 20 percig. Az alappor receptje szerint csak 300 g "red kidney bean" (vörösbab) kell hozzá, de én vettem még egy "five bean mix" konzervet is, amiben ötféle bab van, reméltem, hogy így kicsit változatosabb állagot és ízt érek el. Tettem hozzá még kukoricát is, így a 300 g egyféle bab helyett kb 400 g-nyi ötféle bab került az ételbe és még kb 200 g kukorica. A mennyiséget az határozta meg, hogy mekkora a konzerv :) (Na jó, a fele konzervet mindenből félretettem, így még egy adaghoz van alapanyag.)
Tehát a bab és kukorica ment a hús mellé, valamiért még egy kanálka fokhagymakrém is belekerült, s újabb kb 10-15 percen át pároltam fedő alatt, majd még főztem kb 5 percig fedő nélkül is, hogy a felesleges víz elpárologjon. Közben pedig szorgosan kevergettem, sóztam és borsoztam még jó párszor.
Rizs készült köretként, ami a tányér aljában van, így a képen nem látható :)

A végeredmény:


 Finom lett, a különféle babok változatosságot adnak. A kukorica héja picit roppanós maradt, így ráharapva friss kukorica íz szabadul fel :)
Örülök, hogy a kezdeti megfontolás után nem adtam hozzá a második adag alapport, mert akkor nekem ehetetlenül csípős lenne. Igy most elsőre picit csípős, aztán felszabadul az íz, s sokadik kanál után már kell a folyadék.

Zsoltnak is ízlett, 8,5 pontot kaptam rá :)