2013. július 25., csütörtök

Sült csirkecomb krumplipürével

Négy nap alatt elfogyott a borsós-répás és a gombás hús is, viszont ügyesen nem vettem ki azt a húst a fagyasztóból, amit akartam. Igy az elmúlt két napban ismét chilis bab volt az ebéd - ehhez sikerült legkönnyebben kiolvasztani az alapanyagokat. Tegnap este végre sikerült elővennem a csirkecombot, így ma elővakartam a Gabitól kapott sült csirkecomb receptet. Persze ismét eltértem a recepttől,  főként fűszerezés kapcsán.

Megmostam a csirkecombokat, lecsöpögtettem. Készítettem hozzá kevés olajból, kb fél kávéskanál Vegemite-ból, bazsalikomból, petrezselyemből és borsból álló páclé-szerűséget. A Vegemite nem igazán keverhető el semmivel sem, így a keveréket kézzel simogattam rá a combokra :) Hagytam kb másfél órát állni a csirkét, majd mindegyiknek a bőre alá fokhagymakrémbe forgatott bacon darabkát dugdostam. Tepsibe helyeztem a combokat, ráöntöttem még a páclé maradékát, kevés vizet öntöttem még alá, majd lefedtem alufóliával, s az előmelegített sütőbe tettem 200 fokra kb 40 percre. Ezután kivettem a sütőből, leszedtem a fóliát, másik oldalára forgattam a combokat, s fólia nélkül sütöttem tovább kb 30 percig.

Amíg a csirke sült, elkészítettem a krumpliprürét is. 6 közepes krumplit felkockáztam kis darabokra, s sós vízben főztem kb fél órát. Igy még nem esett szét, de már szétnyomható volt a krumpli. Leöntöttem róla a vizet, illetve még elpárologtattam róla, ami víz maradt az edényben. Mikróban melegítettem kb másfél-két deci tejet, ezt hozzáadtam a krumplihoz, illetve tettem még hozzá kb 3 evőkanál margarint (vajjal finomabb lenne, csak az nem volt itthon) és egy evőkanál tejfölt. Fakanállal kevergettem, amíg össze nem állt, közben sóval és borssal ízesítettem.

Sikerült elérni, hogy a csirke omlós legyen, simán lejött a csontról, s az íze is finom lett. Még egy kicsit lehetett volna sütni fólia nélkül, csak már nem mertem.
A krumplipüré is jó lett, de az utolsó adag bors már nem kellett volna bele, utólag jött ki az íze, s már egy kicsit sok lett.

Összességében jól sikerült, 7 pontot kaptam rá.