2013. július 14., vasárnap

Rakott karfiol

Tegnap a plázában próbáltunk munkát keresni. Sajnos még nem találtunk, de helyette egy jó zöldségest igen. A pláza közepén, két nagy szupermarket és két hentes közé ékelődött be, sorok kígyóztak a pénztáraknál, így én is benéztem, hátha találok valamit, ami jó lesz ebédre.
Sikerült vennem szép karfiolt, s mivel kaptam Anyukámtól rakott kelkáposzta, Mariettától (Adelaide-ből) pedig rakott brokkoli receptet, így ezek alapján rakott karfiol készült belőle. A recepteket ismét nem teljesen követtem, de így lett picit más, amin legközelebb persze még módosítani fogok. Ez is olyan étel, amit most csináltam először, s otthon sem csináltuk, mert Anyukámnál szokott lenni. :)

A hogyan is készült:
Minden recept alapjaként felvágtam egy fej vöröshagymát :) Olajon pároltam, sóztam, borsoztam, egy kis pirospaprikát is adtam hozzá. Felöntöttem egy pohár vízzel, s hozzáadtam kb fél kiló darált marhahúst. Ezt párszor átkevergetve barnásra főztem, közben még sóztam borsoztam, s petrezselymet is adtam hozzá (szárított verziót sikerült venni).
Eközben feltettem főni a rizst, illetve a kis rózsákra szétszedett karfiolt is sós vízben.

A karfiolnak kb 15-20 perc főzési idő kellett, hogy már ne nyers legyen, de is ne essen szét (villával ellenőriztem, hogy mikor jó: amikor a torzsát is át tudtam szúrni villával, lekapcsoltam a főzőlapot).

Tepsibe leraktam egy réteg leszűrt karfiolt, majd jött a hús, egy réteg tejföl, majd rizs, maradék karfiol és újabb réteg tejföl. A tetejét még megszórtam reszelt sajttal (aminek egy része a kukában végezte, mivel ráragadt az alufóliára).

170-180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem alufóliával letakarva, majd további 10 percig fólia nélkül.
Az eredmény egészben és tányérra szedve (persze az első adagot nem sikerült szépen kiemelni - s utólag megnézve a képet, élesen lefotózni sem):



Az íze finom, az állag olyan lett, amilyet szerettem volna: a karfiol nem főtt szét, de nem is ropogós.
Legközelebb kevesebb rizs és picit nagyobb karfiol kell majd hozzá, illetve a rizst a hús levével majd összekeverem, hogy még plusz ízt kapjon.
Az otthoni verzióhoz képest van egy kicsit krémes íze, ezt a tejföl adja, mert sikerült megint a magasabb zsírtartalmút, s nem a light verziót venni.

Zsolttól 6 pontot kaptam, mivel sokallta a rizs mennyiségét, illetve még több fűszert tett volna bele (picit több só kellett volna a karfiolra, illetve a rizsnek plusz íz).