2013. augusztus 1., csütörtök

Rakott zöldbab

A legutóbbi nagy bevásárlás óta kezdenek elfogyni az alapanyagok, s szűkül a kör, hogy mi is készíthető. Lassan el kell menni újra a boltba... addig is viszont még sikerült készíteni egy rakott zöldbabot.

Receptet kerestem a neten, hogy az arányokkal ne nagyon csússzak el.
Fogtam egy kiló fagyasztott zöldbabot (igaz, kettő fajtából volt fél-fél kg), felvágtam, s sós vízben feltettem főni kb 10-15 percre.
Két kisebb hagymát feldaraboltam, pároltam kevés olajon, majd ezen pirítottam a fél kg darált marhahúst. Sóztam, borsoztam, fokhagymakrémet is adtam hozzá, illetve még érzésre kerültek hozzá fűszerek: bazsalikom, petrezselyem, szerecsendió, őrölt kömény, s a végén paprika. 
Kb 3 dl-nyi rizst 6 dl vízzel kifőztem.
A húshoz adtam kb 1 dl vizet, majd hozzákevertem a rizst, hogy kapjon ízt és ne legyen annyira száraz, mint a rakott karfiol esetén volt. A rizs hozzáadása után még tettem bele fűszereket.
Kevés olajon pirítottam zsemlemorzsát is.

Ezután olajjal vékonyan kikentem a tepsit, a zsemlemorzsát eloszlattam az alján. Jött egy réteg zöldbab (kb a felét akartam, de több lett), a rizses húsos keverék, majd a maradék zöldbab. És itt kerültem picit bajba, hogy a babnak több mint a felét tettem a tepsi aljára... Szerencsére volt itthon kb 400 g-nyi konzervbab is, amit nem kellett előfőzni, így még ez került a tetejére.
Kb 600 ml tejfölbe kevertem 2 tojást, picit sóztam, borsoztam - ez lett az utolsó réteg a bab tetején.

Az egészet betettem az előmelegített sütőbe (légkeveréses verzión) kb 40 percre 180-190 fokra.

A teteje kicsit megbarnult a tojás miatt, de ízre finom lett, az arányokat is sikerült eltalálni. A rizs most nem nehezítette el az ételt.
Én 6,5 pontot adtam rá a kinézete miatt, Zsolt 7,5-et, így átlagban 7 pontot kapott.
Legközelebb még esetleg más fűszerekkel is lehet próbálkozni.