2013. szeptember 8., vasárnap

Almás csigafánk sütőben sütve

A mai ebédet úgy terveztem, hogy egy tartalmas levest eszünk, s utána még valami könnyebb dolgot.

A tartalmas leves a tárkonyos csirkeraguleves lett (recept itt), a múltkorihoz képest annyi különbséggel, hogy fagyasztott borsót és répát használtam, valamint egy konzervnyi gombát is beletettem. Ismét nagyon finom lett, újra megkapta a 8,5-9 pontot.

A leves utáni könnyű második fogás pedig csigafánk lett, aminek a receptjét unalmas óráimban találtam egy blogon: Gabriella konyhája

Az eredeti recepthez képest én fele adaggal dolgoztam, mert úgy gondoltam, hogy 20-22 darab fánk két embernek bőven elég. Azt azért el kell ismerni, hogy a tésztával megszenvedtem rendesen...

Hozzávalók: (kb 20-22 darabhoz)
  • 30 dkg +10-15 dkg liszt
  • 6 g porélesztő
  • 1 dl tej
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 3 dkg puha vaj
  • csipet só
  • 2 tojássárgája
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 2 közepes édes alma
  • fél citrom
  • olaj

Elkészítés:

30 dkg lisztet a sóval és az élesztővel egy keverőtálba szitálunk.
Hozzáadjuk a tejet, cukrot, vajat, fahéjat és a tojássárgáját, összedolgozzuk, amennyire bírjuk - ekkor még egy nagyon kemény tésztával van dolgunk.
Lereszeljük az almát (ha nagyon sok levet ereszt, a levet kifacsarjuk), hozzáadjuk a fél citrom levét, majd ezt is hozzádolgozzuk a tésztához. Tehetünk még hozzá lisztet, de laza tésztát kell kapjunk.
Félretesszük kelni a tésztát - nálam sütőben kb 40 fokon 40-50 perc alatt megkelt, csak még az alma levet eresztett, így ismét lisztet kellett hozzá adnom, különben nem lehetett volna dolgozni a tésztával.
A megkelt, puha, de nyújtható tésztát  lisztezett felületen szögletesre nyújtjuk, majd a kakaós csigához hasonlóan feltekerjük, s kb másfél cm vastagra szeleteljük.
A tepsit olajjal kikenjük, beletesszük a csigákat, hagyjuk még 10 percig kelni, majd olajjal megkenjük a tetejüket és az oldalukat is. Az elhelyezésnél vigyázzunk, mert még a sütőben is nőni fog a tészta.
Villanysütő "sütés" funkcióján 200 fokon 12 perc alatt megsül - ha már elkezd pirulni a teteje és az oldala, jó lesz.
Porcukorral megszórjuk, s lekvárral tálaljuk.

Nem lettek szépek, de nagyon finomak. 8 pontot kapott.