2013. szeptember 29., vasárnap

Sajtos-sonkás-tejfölös párna

Régen sütöttem már, így ma este már ideje volt. Ezzel megoldottam a mai vacsorát és a holnapi ebédemet is :)

Az eredeti recept itt található.

Hozzávalók (nálam 12 darabhoz):

Tészta:
  • 40 dkg liszt
  • 7 g porélesztő
  • 1 csipet kristálycukor
  • 1 púpos teáskanál só
  • 2 dl tej
  • 1 dl olaj

A töltelékhez:
  • 10 dkg sonka
  • 5 dkg párizsi
  • 1 dl tejföl
  • 1 kis doboz (125 g) kukorica
  • 2 teáskanál fokhagymakrém
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • só, őrölt bors ízlés szerint

A tetejére:
  • fél dl tejföl
  • kb. 5 dkg reszelt sajt
 
Elkészítés:
  1. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, 1 órán át kelni hagyjuk.
  2. A sonkát, párizsit, hagymát apróra vágjuk, s összekeverjük a tejföllel, fokhagymakrémmel, kukoricával, majd sóval és borssal ízesítjük.
  3. A tésztát kinyújtjuk kb 5 mm vastagra, s négyzetekre vágjuk (kb 5x5 cm-esre).
  4. Elvileg a négyzetek közepére halmozhatnánk is a tölteléket, de én azt tapasztaltam, hogy a tészta könnyen összeugrik, így javaslom négyzetenként picit újranyújtani, utána a közepére rakni kb 1 evőkanálnyi tölteléket. Ezután megpróbáljuk a tésztát összehajtogatni. Nekem esetenként sok volt a töltelék, s csak a tészta széleit sikerült összenyomkodnom.
  5. A párnákat sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, kevés tejföllel lekenjük, majd reszelt sajttal megszórjuk.
  6. A sütőt nem kell előmelegíteni, villanysütőben, sütés fokozaton, 200 fokon kb 20 perc alatt aranybarnára sütjük.
 
Nem lett szép, de nagyon finom :) 8 pontot kapott.