2013. szeptember 29., vasárnap

Zöldborsós csirkemell


Mivel hétvége, ismét én főztem, újra olyan receptet, amit neten már jó előre kinéztem, de eddig még nem került rá sor.

Az eredeti recept itt található, de természetesen ismét eltértem tőle, most főként az alapanyagok kapcsán.

Hozzávalók (kb 4-5 személyre):
  • 60 dkg csirkemellfilé
  •  2  fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 10 dkg bacon
  • őrölt bors
  • bazsalikom
  • 1 húsleveskocka
  • pirospaprika
  • fűszerezett paradicsomlé
  • 40 dkg zöldborsó
  • petrezselyem
 Elkészítés:
  1. A húst felkockázzuk, a bacont kisebb darabokra vágjuk, a hagymát szintén felkockázzuk, a fokhagymát megtisztítjuk és 3-4 darabba vágjuk.
  2. A bacont kb 4-5 evőkanál olajon megpirítjuk (vagy legalábbis nálunk csak így megy, mert nincs igazán zsírtartalma a baconnek, amin meg tudna pirulni), majd hozzáadjuk a vöröshagymát és a fokhagymát, kicsit pároljuk.
  3. Hozzáadjuk a húst, fehéredésig sütjük, majd megborsozzuk, kb 4 dl vízben feloldott leveskockát hozzáöntünk, fűszerezzük. [Piros Arany helyett (itt nincs, s még nem találtam olyan boltot, ahol hasonló lenne) 2-3 evőkanál fűszerezett paradicsomlevet (ketchup helyett sok helyen ezt lehet kapni) 2 teáskanál pirospaprikával és kb 1 teáskanál sóval összekevertem. Ezt a keveréket és majorannát használtam még a fűszerezéshez.]
  4. Fedő alatt, alacsonyabb fokozaton félkészre pároljuk, majd hozzáadjuk a zöldborsót és az apróra vágott petrezselymet, s rövid lére főzzük.

Tegnap főtt rizzsel, ma nokedlivel tálaltam, mindkét esetben 7-7,5 pontot kapott.