2013. szeptember 5., csütörtök

Paradicsomos-sajtos csirkemell zöldséges rizzsel

A mai nap olyan ebédet szerettem volna csinálni, amihez kell paradicsom, sajt,  vegyes zöldség, mivel ezek már régóta kallódtak a hűtőben, illetve a mélyhűtőben.

Újra átnéztem a recepteket, amiket Mariettától kaptam, s nagy örömömre találtam olyat, amihez mindhárom összetevőt fel tudtam használni és még gyorsan el is készült.

Hozzávalók (2 személyre):
  • 40 dkg csirkemell
  • 1 paradicsom
  • 5-10 dkg sajt
  • fűszerek: bors, csirke fűszersó
  • olaj
Köret: 
  • 2 dl rizs
  • 15 dkg fagyasztott vegyes zöldség
  • fűszersó

Elkészítés:
  1. A 2 dl rizst 4 dl vízzel feltesszük főni. Amikor forr, letakarjuk, s alacsony fokozaton továbbfőzzük kb 10 percig.
  2. A zöldséget 1 kanál olajon picit melegítjük serpenyőben, megszórjuk kevés fűszersóval, majd kb 5 percig pároljuk lefedve.
  3. A megpárolt zöldséget a rizshez adjuk, elkeverjük, lefedve maradékhőn tartjuk, amíg a hús elkészül.
  4. A csirkemellet vékony szeletekre vágjuk, a paradicsomból és a sajtból annyi szeletet vágunk, ahány szelet csirkénk van.
  5. A csirkét megszórjuk fűszersóval, illetve borsozzuk.
  6. A zöldség után megmaradt olajon (ennyi elegendő, ha jó a serpenyő) megpirítjuk a csirkeszeletek mindkét oldalát (nálam kb 3-3 perc), majd mindegyikre teszünk egy-egy szelet paradicsomot és sajtot, s fedővel letakarjuk kb 3 percre (alacsony fokozaton, hogy ne megégjen a hús, csak ráolvadjon a sajt).

Finom és gyorsan elkészíthető étel, de csak frissen jó igazán :)
8 pontot kapott.