2013. szeptember 6., péntek

Lencsefőzelék sonkával

Ugyan nincs még Újév, de szükségünk lenne a szerencsére, s pénz sem ártana (persze munka révén), így ma lencsefőzelék készült. Na jó... valójában találtunk az Aldiban lencsét, s Zsoltot valamiért hatalmába kerítette az az érzés, hogy ő most lencsefőzeléket enne szívesen. Ez otthon max 1-2 évente fordult elő...

Igen, ez is olyan étel, amit nem csináltunk, mert szüleink elkészítették nekünk, így a főzés megkezdése előtt elolvastam kb 5-6 receptet, s rájöttem, hogy ezt is mindenki másképp csinálja, akárcsak a a húslevest.
Ez így most az én verzióm :)

Hozzávalók: (kb 5-6 főre)
  • 500 g lencse
  • 700 g virginiai sonka (pácolt, de nem füstölt sonka - kb ez volt a legolcsóbb az Aldiben, de nagyon finom)
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 nagyobb és 1 kis gerezd fokhagyma
  • 3 babérlevél
  • bors
  • kb 4 evőkanál mustár
  • 5-6 evőkanál olaj
  • 6 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál cukor
  • 3 evőkanál tejföl

Elkészítés:

  1. A lencsét kb 2 óra hosszára meleg vízben áztatjuk. (Elfelejtettem már tegnap este beáztatni, de azt olvastam, hogy a meleg vízben való áztatás segít ezen a hibán, így meleg vizet öntöttem a lencsére, s betettem a sütőbe kb 40 fokra.)
  2. A vöröshagymát kis darabokra felvágjuk, a fokhagymát megpucoljuk, az egyik nagyobb gerezdet és a kicsit 4 darabba vágjuk.
  3. A sonkát kb 2x2 cm-es kockákra vágjuk.
  4. A leöblített lencsét a vöröshagymával, fokhagymával, babérlevéllel és a sonka felével feltesszük főni fedő alatt. Annyi vizet adunk hozzá, hogy teljesen ellepje. Kb egy órán át főzzük vagy amíg megpuhul.
  5. Amikor megpuhult a lencse, hozzáadjuk a maradék felkockázott sonkát, illetve hozzákeverjük a barna rántást (forró olajban elkeverjük a cukrot, majd hozzáadjuk a lisztet, keverjük, amíg megbarnul, majd kevés hideg vízzel kavarjuk tovább - szakszerű leírás itt: rántások).
  6. Mustárral, kevés sóval, borssal ízesítjük, majd hozzáadjuk a tejfölt.
  7. Néha megkeverve még 10-15 percig főzzük.

Nagyon finom lett, de túlzottan laktató is. Én 1 tállal ettem belőle, Zsolt kettővel, most kb mindketten haldoklunk, mert túlettük magunkat.

8-8,5 pontot kapott.