2013. szeptember 1., vasárnap

Csirkehúsleves

Itt a tavasz első napja, Zsoltnak sikerült megfáznia. Most be is vallotta azzal, hogy húslevest kért ebédre.

Természetesen ezt sem csináltam még, a maximum a porleves volt otthon, itt viszont elslattyogtam a boltba, hogy mindent szépen beszerezzek. Zsolt a bevásárlás alatt elnevezte a csirkét Hedvignek, így aztán főzés közben végig így hivatkoztunk rá.
Bevásárlás előtt kerestem recepteket a neten, hogy mi minden zöldség kell a levesbe. Elsőre egy olyan verziót találtam, amibe kukorica is kellett volna, s még nem zöldségként, de brandy is. Hát, ezt a receptet nem is olvastam tovább.
A receptek kapcsán azt láttam, hogy mindenki sok zöldséget rak bele, de hogy mit és mikor és át kell-e szűrni, ha igen, hányszor - szóval a készítés menete kapcsán már bőven van eltérés.

Ez most az én verzióm. Sok dolgot lehetne benne módosítani, de így is finom lett :)

Hozzávalók: 
  • egy egész csirke (alias Hedvig) (mínusz a combok)
  • egész feketebors
  • petrezselyem
  • 3 zellerszár (levelekkel együtt)
  • 1 db karalábé
  • kb fél kg sárgarépa
  • 3 db paszternák
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 db húsleves kocka

Elkészítés:

  1.  Megpróbáljuk feldarabolni a csirkét, a bőrt nem kell leszedni róla. Én ilyet még sosem csináltam, így lettek felismerhetőbb és kevésbé felismerhető részek. (pl nem sikerült megtalálnom a combnál a porcos részt, így szegény Hedvignek konkrétan kicsavartam a lábát.) A csirkecombot már csak azért nem tettem bele, mert így is rengeteg hús ment a levesbe, s nem fért volna már el más mellé.
  2. A csirkedarabokat feltesszük főni sós vízben, ha képződik szürke hab, azt leszedjük - nálam ilyen nem nagyon volt.
  3. Amíg a csirke fő, megtisztítjuk és feldaraboljuk a zöldségeket, kivéve a hagymát, annak csak a barna leveleit szedjük le. A répából én csináltam karikát, csíkot, mindenféle verziót, hasonlóan a paszternákból is, a karalábét daraboltam, a zellerszárat csíkokra vágtam, s a csíkokat kb 2 cm-es darabokra szeleteltem. Ez a művelet nekem kb 20-25 percet vett igénybe.
  4. A zöldségeket (daraboltakat és az egész hagymát) betesszük a hús mellé, szükség esetén még adunk hozzá vizet, sózzuk, beleszórunk 8-10 szem egész feketeborsot, s mellédobjuk a húsleves kockát is. Elkeverjük, majd elektromos főzőlap esetén kicsit közepes fokozat alatt, lefedve főzzük tovább. Nálam  kb még 20 perc volt, mire a csirke már teljesen megfőtt.
  5. A zellerzöldet és a petrezselymet feldaraboljuk.
  6. A csirkedarabokat kiszedjük, a feldarabolt petrezselymet és zellerzöldet a leveshez adjuk, szükség esetén még sózunk, lefedjük, s még kb 15 percig főzzük.
  7. A maradék időben lehet tésztát kifőzni - Zsolt nem eszi, én igen, így magamnak főztem ki Vermicelli tésztát (ez hasonlított legjobban a boltban az otthoni levesbetétre).

Olajat nem használtam, mert a csirke saját zsírja bőven elég volt a leveshez. A hús és a zöldség megfőtt, de csak annyira, hogy még felismerhető, s íze is van.

Összességében finom lett, kb másfél óra alatt elkészültem vele, s 8 pontot kapott. Természetesen a mennyiség annyi lett, hogy holnapra is bőven marad.
Picit azért sajnálom szegény Hedviget...