2013. szeptember 4., szerda

Cukkinis tészta

A csirkehúsleves elég laktatóra sikerült, a nagy adag volt, így az elmúlt három napban nem is kellett főznöm. Viszont még előtte láttam szép cukkinit, meg is vettem, így ma már, hogy elfogyott a leves, végre megcsinálhattam a cukkinis tésztát.
Cukkinis tésztát először még Tányánál, volt kolleganőmnél ettem, s otthon is egyszer megcsináltam. Azóta teljesen el is feledkeztem róla, pedig nagyon finom.

Hozzávalók (3 személyre):
 - kb 300 g spagetti
 - három kisebb cukkini
 - 25 dkg bacon
 - 300 ml tejszín
 - 1 tojás
 - fűszerek: só, bors, őrölt szerecsendió

 Elkészítés:
  1. Vizet kevés sóval felteszünk melegedni a tésztának, amint forr, beletesszük a tésztát, s megfőzzük.
  2. Amíg a víz forr, illetve a tészta fő, (ízlés szerint meghámozzuk, majd) felkarikázzuk a cukkinit, illetve feldaraboljuk a bacont.
  3. Egy serpenyőben megpirítjuk a bacont, majd hozzáadjuk a cukkinit, s fedő alatt kb 5 percig pároljuk.
  4. Egy tálkában kikeverjük a tejszínt a tojással és a fűszerekkel.
  5. Leszűrjük a tésztát, hozzáadjuk a cukkinit és a bacont, elkeverjük, majd ráöntjük a szószt, s ezzel is elkeverjük lassú tűzön / maradékhőn. Csak annyira kell felmelegednie, hogy a szósz kicsit ráfőjön a tésztára.
Finom, könnyű étel, ráadásul hamar kész, 20-25 perc alatt már tálalható is.
Tőlem 7,5, Zsolttól 7 pontot kapott. Picit több sót és borsot kellett volna tennem bele.