2013. augusztus 17., szombat

Borsófőzelék kétféle tojással

A kissé sikertelen próbálkozások és a húsos ételek után úgy döntöttem, hogy zöldséget szeretnék, s egy főzelék talán még menni is fog.
Mivel a fagyasztóban várt sorsára egy zacskónyi zöldborsó, így a borsófőzelék mellett döntöttem.

Hozzávalók (kb 4 főre):
 - 1 kg borsó
 - 3-4 ek olaj
 - 2 kávéskanál fokhagymakrém
 - 4 ek liszt
 - petrezselyem
 - kb 600 ml tej
 - só
 - őrölt bors
 - cukor

Elkészítés:
  1. Lábosba beleöntjük az olajat, majd hozzáadjuk a borsót, kevergetjük.
  2. Amikor már teljesen felolvadt a borsó, sót, őrölt borsot, petrezselymet adunk hozzá, összekeverjük, kevés (kb 1 dl) vizet adunk hozzá, s fedő alatt puhára pároljuk (kb 10 perc).
  3. Rászórjuk a 4 ek lisztet, elkeverjük, majd felöntjük tejjel, hogy ellepje, hozzáadjuk a fokhagymakrémet, szükség esetén sózzuk, borsozzuk, s ha nem elég édes a borsó, még cukrozzuk (én kb 2 kávéskanálnyi cukrot adtam hozzá), majd összefőzzük. 
 Mi tojással ettük. 
Első nap serpenyőben készült hozzá tükörtojás, második nap Zsolt próbálkozott buggyantott tojással (1 l vízhez adta kb fél citrom levét, kevés sót, majd a forrásban levő, megkavart vízbe ütötte fel kis magasságból a tojást. A vízörvény és a forrás miatti áramlás miatt a fehérje körbevonta a tojássárgáját. 2-3 percig kell főzni, a fehérje megszilárdul, de a sárgája még folyós marad.)

Pontszámként a főzelék 7,5 pontot kapott, mivel 3 kanál fokhagymakrémet használtam, s így nagyon kiütközött az íze.