2013. augusztus 6., kedd

Krumplis lángos tepsiben

Valamiért tegnap kitaláltam, hogy én ma a tárkonyos csirkeragu leves után lángost szeretnék csinálni. Találtam is egy jó receptet, amit mindenki dicsért, de Zsolt lebeszélt róla a sok olaj használata miatt. 
De akkor sem hagytam magam, valamilyen formában lángos kerül az asztalra... Találtam egy tepsiben készülő krumplis lángos receptet, amit úgy ítéltem meg, hogy érdemes lenne kipróbálni, s talán nem sülök fel vele. Annyit kellett mindenképp módosítanom, hogy a recept szerint minden pontban mangalica zsírt kellett volna használnom, de ez itt reménytelen, így olajat használtam helyette.

Felkockáztam kb 20 dkg krumplit, sós vízben kifőztem, majd melegem áttörtem.
Egy nagyobb keverőedénybe kimértem fél kg lisztet, hozzáadtam  egy tojást, az 5 dkg zsír helyett 50 g olajat (van már mérlegem :) ), 5 dl langyos tejet, sót, egy kanál cukrot és 3 teáskanál szárított élesztőt, valamint a krumplit. Összegyúrtam a tésztát, picit lágynak ítéltem, de nem adtam hozzá több lisztet.
Meleg helynek most a sütőt alacsony fokozaton, 40-50 fokon választottam, mert nem akartam hőgutát kapni a szobában.
Kb 40 percig kelt a tészta, közel kétszeresére dagadt.
A legnagyobb tepsit kiolajoztam, beletettem a tésztát, s a tepsibe szétnyomogattam-húzogattam (egyrészt nyújtani rendesen nem tudom, másrészt túl lágy volt a tészta hozzá).
Forró sütőben 30 percig sütöttem, amíg a teteje megbarnult.

Sütés közben bacont pirítottam, tejfölt elkevertem fokhagymakrémmel és sóval, valamint sajtot reszeltem.
A lángost kicsit hűlni hagytam, de még langyosan tálaltam, a tetején szalonnával, tejföllel és sajttal megszórva.

Ez is finom lett, a  lágy tészta ellenére jól sikerült, így a levessel és ezzel a fogással bőven jóllaktunk, illetve még holnapra is elég mennyiség készült.

A lángos mindkettőnktől 7,5 pontot kapott - később lehet majd még kísérletezni vele (pl bacont a tésztába tenni, fűszereket adni hozzá, vagy akár tölteni).