2013. augusztus 8., csütörtök

Tonhalfasírt




Tegnap és tegnapelőtt túlettük magunkat a csirke ragulevessel és a lángossal, így mára valami könnyebb ebédet szerettem volna készíteni.
Ismét elővettem a Mariettától kapott recepteket, s kiválasztottam a tonhalfasírtot. Én kapásból dupla adagot csináltam, hogy holnapra is elég legyen, de a hozzávalóknál az egy adagnyi mennyiséget írom le.

Hozzávalók:

 - olaj a sütéshez
 - 425 gr-os tonhal konzerv (olajos)
 - 2 db tojás
 - 70-100 g zsemlemorzsa
 - 1 közepes vöröshagyma
 - fűszerek: só, bors, petrezselyem

Elkészítés:

  1. A hagymát felvágtam, majd a kézimixer daráló részével apróra daraboltam.
  2. Leöntöttem a tonhalról az olajat.
  3. Hozzáadtam a tonhalhoz a hagymát, a tojásokat, majd sóztam, borsoztam, petrezselyemmel megszórtam és alaposan összedolgoztam.
  4. Lassan hozzáadagoltam a  zsemlemorzsát, annyit, hogy ne legyen túl kemény a massza, de ne is ragadjon.
  5. Golyókat formáltam a masszából, amiket zsemlemorzsába forgattam.
  6. A golyókat 4-5 perc alatt forró olajban aranybarnára sütöttem, majd lecsepegtettem róluk az olajat.
 
Majonézből, boltban kapható tartárból (kb a Globus ínyenc mártásra hasonlít), mustárból és tejfölből mártást kevertem ki. 
Sütőben, olaj nélkül krumplit sütöttem ki, valamint vegyes zöldségköretet pároltam.

Egy tonhalkonzervből 12-14 darab fasírt készül, az előkészítés fél órába telt, a sütés (mivel négyesével sütöttem) dupla adagnál kb 25-30 perc.

Az eredmény finom lett, kellemes tonhal íze van a fasírtnak, de nem eltúlzott.

Zsolttól 8,5-9, tőlem 8-8,5 pontot kapott.
Máskor is meg fogjuk csinálni.