2013. augusztus 30., péntek

Rakott tészta



 Áttették a takarítási napunkat hétfőről péntekre, így ma szenvedtem azon a problémán, hogy főzni kellene, de akkor nem tudnak takarítani. Ilyenkor is csak gyorsan elkészíthető étel jöhet szóba, mivel persze dél táján érkezik a takarító, s nem késő délután szeretnék tálalni.

Tegnap a Facebookon találtam egy rakott tészta receptet, amire Anyukám is felhívta még figyelmem, mára így ez lett betervezve kis átalakításokkal (pl. az eredeti recept kevesebb húst írt több tésztával, fűszert pedig egyáltalán nem kellett volna tennem hozzá).

 Hozzávalók: (kb 5 főre)
 

  • 300 g tejföl
  • kb 350 g száraztészta (nálunk most éppen csavart tészta)
  • 60 dkg darált hús
  • 1 doboz konzervkukorica (380g)
  • kb 1 dl olaj
  • 2 kisebb fej vöröshagyma
  • kb 10 dkg sajt
  • fűszerek: só, bors, majoranna, oregánó, rozmaring

Elkészítés:


  1.  Főzzük ki a tésztát forró sós vízben.
  2. Az olajon megdinszteljük az apróra vágott hagymát, majd megpirítjuk rajta húst (egy picit párolni is lehet fedő alatt), fűszerezzük.
  3. Ha a hús megpuhult, adjuk hozzá a lecsepegtetett kukoricát, majd a tejfölt. Mivel most a zsírosabb tejfölt használtam, egy kis vizet is adtam hozzá. Utánfűszerezünk ízlés szerint.
  4. A tejfölös-kukoricás húshoz hozzákeverjük a leszűrt, kifőtt tésztát, majd egy tepsibe borítjuk.
  5. A tetejét megszórjuk reszelt sajttal.
  6. Előmelegített sütőben, légkeveréses fokozaton 150 fokon kb 20 percig sütjük.

Annak ellenére, hogy az eredeti receptben se só, se más fűszer nem szerepelt, s én legalább négyszer sóztam készítés közben, Zsolt még sózott evés közben.
Valószínűleg a tejföl zsírtartalma okozta, de picit zsíros lett az egész, így mi savanyú uborkát ettünk mellé, de Zsolt szerint lehetett volna tenni akár a tésztába is.

6-6,5 pontot kapott - legközelebb még a fűszerezést lehet változtatni, illetve light tejföllel kell kipróbálni.