2013. augusztus 20., kedd

Töltött csirkecomb

Ismét egy recept Mariettától, amit megint nem sikerült teljesen követnem :) De így is nagyon finom lett, s fogom újra csinálni :)

Múltkori bevásárláskor kaptam szép "maryland chicken drumstick"-et, azaz alsó-felső combot egyben (illetve itt még némi farhát is rajta volt), így elővettem ezt a receptet:

Hozzávalók: (nálunk kétszer két személyre)

- olaj
- 4 darab (ez jelen esetben kb 2 kg volt) maryland chicken drumstick (alsó-felső csirkecomb egyben)
- 4 szelet toast kenyér
- 2 db tojás
- 50 gr konzerv gomba (szeletelve)
- fűszerek: só, bors, petrezselyem, majoranna/bazsalikom

Elkészítés:
  1. A maryland csirkecombnál a felső comb feletti csontos szélrészt kivágjuk, a csontot kidobjuk, ugyanerről az oldalról a bőr alá kézzel benyúlunk, kicsi táskácskát kialakítva. Vigyázzunk, ne szakítsuk fel teljesen a bőrt a széleknél. - Na ez a rész nálam abszolút nem jött össze, kb fél óra szenvedés után (a csirke is szenvedett és én is) mindenki örömére abbahagytam a kicsontozást, s úgy döntöttem, hogy csontostól lesz megsütve...
  2. Besózzuk, borsozzuk a csirkerészeket, valamint petrezselyemmel megszórjuk. - Vagy lehet grillcsirke főszerkeveréket is használni, de ez nálam nem volt.
  3. A toast kenyeret vízben megáztatjuk, majd jól kifacsarjuk. A két tojással, sóval, borssal, bazsalikommal ízlés szerint ízesítjük, majd jól összedolgozzuk. Hozzáadjuk a gombaszeleteket.
  4. A csirkecombokat beletesszük egy tepsibe és megtöltjük a töltelékkel.
  5. A csirkecombokat jól bedörzsöljük majorannával (mindkét oldalát), majd végül rakunk alá 2-3 evőkanál olajat.
  6. Előmelegített sütőben 45 percig fólia alatt pároljuk, majd a fóliát levéve újabb 45-50 percig sütjük, míg szép sültbarna nem lesz a csirke bőre. Én a fólia levéltele után kb 20 percenként megforgattam a csirkedarabokat, így mindkét oldaluk szép pirosra, s ropogósra sült.

 Petrezselyemmel sóval, borssal ízesített főtt krumplival és savanyú uborkával tálaltam.

A fűszerezést a csirkén pont eltaláltam, a töltelék sem lett se sok, se túl kevés, s ahhoz képest, hogy Zsolt otthon szinte csak csirkemellet evett, de csontos húst semmiképp, 8 pontot kaptam rá :)