2013. augusztus 21., szerda

Mézes-mustáros csirke



A mai nap nem volt kedvem nagy főzéshez, így arra gondoltam, hogy egy rizs+valamilyen szószos hús épp elegendő lesz. Ugyan van itthon tartaléknak pár bolti üveges szósz, mégis úgy döntöttem, hogy ennyire azért mégsem veszem egyszerűre a figurát.
Mariettától kaptam olyan receptet is, ami pont erre a napra jó, ha akarok is főzni meg nem is. :)

Hozzávalók: (2x2 adagnak tervezve, de végül csak 3 adag):
- 4 evőkanál olaj
- 500 gr csirkemell
- 5-6 evőkanál méz 
- 5 evőkanál mustár 
- só
- bors 

Elkészítés:

  1. Apró kockákra vágjuk a csirkemellet, s picit megsózva-borsozva megpirítjuk (én, mivel szükségesebbnél kisebb serpenyőt vettem elő, s nem tudtam jól forgatni a húst, fedő alatt picit pároltam is, hogy puha legyen)
  2. Hozzáadjuk a mustárt, alaposan megkeverjük, s fedő alatt hagyjuk főni kb 3-4 percig alacsony hőfokon.
  3. Hozzáadjuk a mézet, ezzel is alaposan elkeverjük a csirkét, s ismét fedő alatt hagyjuk állni kb 5 percig.
  4. Főtt rizzsel tálaljuk.
Zsolt egyetlen negatív észrevétele az volt, hogy lehetett volna több a szósz a rizshez, majd vett még egy adaggal, így lett a 4 helyett 3 főre való mennyiség. :)
Pontszám a csirke 8,5-t kapott, rizzsel együtt 8-at, mert egy picit sok vízzel tettem fel.
Azt megállapítottuk, hogy üveges mézes-mustáros szószt többé nem veszünk, ez a verzió sem drágább, de sokkal finomabb és ugyanolyan könnyű elkészíteni :)