2013. augusztus 24., szombat

Sajtos pogácsa

Végül csak nem bírtam ki, s én is beszabadultam még ma a konyhába, amiből megszületett a mai vacsora, s holnapra is maradt nassolnivaló.
Igen, ez is olyan dolog, amit először csináltam saját magam, s nem csak segédkeztem hozzá :)

Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 2 dl tejföl
  • 3 dkg élesztő (vagy 8 g szárított élesztő)
  • 15 dkg reszelt sajt (a tésztába)
  • 3 teáskanál só
  • A tetejére:
  • 1 tojássárgája
  • reszelt sajt
 Elkészítés:
1. A hozzávalókat összegyúrjuk. A felhasznált recept szerint nem kell se dagasztani, se keleszteni. 
2. Kb. ujjnyi vastagra nyújtjuk, apró pogácsaszaggatóval szaggatjuk, s sütőpapírra tesszük.
3. A pogácsák tetejét tojássárgájával megkenjük, és egy csipet sajtot teszünk rá.
4. Aranysárgára sütjük kb 30 perc alatt 170 fokon (elektromos sütő "sütés" fokozatán).

Az első tepsi kicsit tovább bennmaradt, picit kiszáradt, s megkeményedett, ennek ellenére kb 20 perc alatt eltűnt Zsoltnak hála :) 
A második tepsivel már szebb lett, ez 7 pontot kapott, talán egy picit több só kellett volna bele vagy más sajttal is ki kellene próbálni.