2013. augusztus 17., szombat

Hagymakrémleves

Már régen nem írtam bejegyzést, de nem azért, mert éhezünk...
Főzök, csak nem mindig sikerült tökéletesen, nincs meg a sikerélmény, s nehezen veszem rá magam, hogy leírjam, mit is rontottam el, továbbá a sikertelen munkakeresés is kicsit depresszióssá tesz.

De lesz ez jobb is, s ma már tényleg megcsinálom az elmaradt bejegyzéseket :)

Hagymakrémlevest anyukám szokott csinálni az elmúlt évben. Én még nem próbáltam, de mivel sikerült beszerezni egy botmixert, amihez aprító kiegészítő is járt, ezért kitaláltam, hogy próbálkozzunk ezzel a levessel. (ja, meg sok volt itthon a hagyma is...)

Hozzávalók (nálunk 5 adag lett belőle):
 - olaj
 - 4-5 fej kisebb hagyma
 - fokhagymakrém
 - liszt
 - ételízesítő / húsleves alaplé
 - tejszín / tejföl
 - bors
 - só

Elkészítés:
1. Bő evőkanálnyi olajon 4-5 fej kisebb darabokra, majd az aprítóban apróra vágott vöröshagymát kicsit megsózva párolunk, mindig csak annyi hideg vizet öntve rá, hogy ne égjen le. 
2. Amikor már üveges és puha, egy kanál fokhagymakrémmel elkeverve a botmixerrel leturmixoljuk. Visszaöntjük az eredeti fazékba (a botmixer külön edénykéjében turmixoltam).
3. Hozzáadunk egy púpozott kanál lisztet, csomómentesen igyekszünk elkeverni, majd felöntjük egy liter vízzel.
4. Hozzáadjuk az ételízesítőt / nálunk kb 300 ml chicken stock-ot, s felforraljuk. Utánkóstolás alapján sózzuk, borsozzuk.
5. Behabarjuk kb 2-2,5 dl tejszínnel.
Lehet hozzá pirítani kenyeret vagy reszelt sajttal tálalni, nálunk ezek nélkül került az asztalra.

Pontszámként 7,5-8 pontot kapott, ha jól emlékszem. Az íze jól sikerült, csak nem teljesen lett csomómentes.