2013. augusztus 5., hétfő

Gomba alatt sült sajtos hús



A pizzanap után visszatértem a konyhába, s ismét egy új receptet vettem elő, amit Mariettától kaptam Adelaide-ből. A tőle érkezett recepteknek nem csak azért örültem, mert egyszerűen elkészíthetőek, s megírta azt is, hogy milyen márkájú, fajtájú termékeket szokott használni, így könnyebb a bevásárlás.

Gombás húst eddig tepsiben nem csináltam, de most kipróbáltam, s szerintem annyira jól sikerült, hogy ez egy visszatérő étel lesz :)
 
 Kb fél kg csirkemellet vékonyra felszeleteltem, s két evőkanál vajon elősütöttem a szeleteket, majd tepsibe egymás mellé tettem. A húst megszórtam sóval, borssal, bazsalikommal, majd reszeltem rájuk sajtot.
 A megmaradt vajon megpároltam apró kockára vágott vöröshagymát, hozzáadtam a felszeletelt gombát (az eredeti recept konzerv gombát írt, de maradt még friss gomba a pizza feltétből),  kicsit fűszereztem sóval, bazsalikommal és 5-7 percig pároltam fedő alatt.
Kb 400 ml tejfölt simára kevertem 1 evőkanál liszttel és 2 teáskanál fokhagymakrémmel (recept szerint a gombához és a húsra ment volna fokhagymapor, de az még mindig nincs itthon), s ráöntöttem a gombára. Összeforraltam folyamatos kevergetés mellett, majd amikor már krémes állagot ért el, a sajt tetejére öntöttem (a gombaszeleteket picit rendezgettem, hogy a hús tetejére pottyanjon). 
Alufóliával lefedve 45 percig sütöttem 180 fokra előmelegített sütőben, majd fólia nélkül 10 percig sütöttem még. 

Ebédre párolt vegyes zöldséggel tálaltam, majd Zsolt javaslatára a maradékhoz vacsorára hagymás törtkrumpli készült.

Zsolttól 7,5 pontot kapott, tőlem 8-at - még a köreten kell javítanom.