2013. augusztus 6., kedd

Tárkonyos csirkeragu leves



Otthon közel 3 év alatt a porleveseket leszámítva egyszer készült leves, Zsolt csinált csirkeragu levest. Én még soha, így rajtam volt a sor.
Zsolt persze már nem emlékezett, hogyan is csinálta, de szerencsémre Mariettától ezt a receptet is megkaptam. Néhol eltértem tőle ízesítés kapcsán, illetve alapanyagokban, de az eredmény nagyon finom lett.

Először apró kockákra vágtam kb fél kg csirkemellet. Lábosban olajat hevítettem, majd rádobtam a húst, s fehéredésig pirítottam.
Eközben felkockáztam 2 közepes hagymát, amit a húshoz adtam, s hagytam kb 5 pecig pirulni.
Feldaraboltam egy nagyobb répát, s hozzáadtam a csirkéhez, valamint tárkonyt és petrezselymet szórtam a lábosba még, majd felöntöttem kb 700 ml csirke húsleves alaplével (itt chicken stock-nak hívják, 1 literes UHT dobozban lehet kapni, s az alaplevet pótolja) és kb 500 ml vízzel.
Összeforraltam, majd fedő alatt addig főztem, amíg a hús meg nem puhult.
Hozzáadtam egy borsó és egy borsó-répa konzervet (a konzerv levéből csak picit).
400 ml tejszínt (thickened cream) elkevertem két merőkanál levessel, majd a leveshez adtam.
Felforraltam, s fedő alatt főztem még kb 10 percig, közben kóstolgattam, még tárkonyt, sót és borsot adtam hozzá.


Nagyon finom lett, mindketten két nagy tányérral ettünk belőle.
Zsolt 8,5-9 pontot, én 8,5-t adtam rá, igazából még friss zöldségek használatával lehet majd javítani rajta.